6.8.14

[AW14 Fashion Trends: Normcore]*



 Normcore, what is that word!? Well, it's the name of one of the AW14 fashion trends and very likely the one most of us will immediately subscribe to, easy to pull off and comfortable!
In the AW14 catwalks we saw this trend emerge with everyday clothes, comfortable clothes that you'd see and on the spot think: "I can wear that". The clothes you'd wear for a comfy casual weekend, to go around the corner to do your groceries and still look presentable (yet informal). Sweaters, basic lines, flat slippers, loafers and sandals, no prints almost, no bright colours... a dream right!?
London Fashion Week is only 5 weeks away (I already have my mind set to it) and this is a trend I'm planning on replicating.
What do you think? love it or hate it?

Normcore, y eso ¿qué significa? Es el nombre de una de las tendencias para la próxima temporada de Invierno y probablemente la que tendrá más adeptos, ¡es fácil de copiar y cómoda!
En las pasarelas de las semanas de la moda ha sugido esta tendencia con prendas del día a día, cómodas, de esas que ves y piensas "yo me lo pondría". La ropa que te pones para un fin de semana informal, para ir al supermercado a la vuelta de la esquina presentable. Sudaderas, lineas clásicas, sandalias, zapatos y zapatillas planas, a penas estampados, nada de colores fuertes... un sueño hecho realidad ¿eh?
La semana de la moda de Londres está a sólo 5 semanas (y yo ya estoy de cabeza metida en el tema) y os digo ya que esta va a ser una de las tendencias que tengo pensado llevar.
¿Qué me decís? ¿os gusta o la aborrecéis?














(Photos from Pinterest)


SHARE:

16 comments

  1. Me encanta esta tendencia!
    http://enjoyourstyle.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
    Replies
    1. va a arrasar la temporada que viene!!

      xXx

      Delete
  2. me encanta!! un besazo! te espero en mi blog! pasate!

    www.shoesandbasics.com

    ReplyDelete
  3. I definitely like normcore when done the right way, like in these shots. So simple and easy :D
    http://www.closet-fashionista.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. That's the trick, looks effortless and easy, like you grabbed the first thing you found on your wardrobe, but there's a lot of though behind it!

      xXx

      Delete
  4. un look muy sport es lo que se está pisando muy fuerte en la calle y es lo que raro veo que salga aún ahora como novedad en pasarela. Es un hecho ya visualizándose aunque sigo sin unirme a las ugly. jajaja Pero sin duda el segundo look de estas fotos es mi favorito
    @AndreeaCarro www.MiPerchaPesa.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. si, ya era hora de que las pasarelas hicieran algo de caso a lo que hay en la calle! El segundo look es genial!!

      xXx

      Delete
  5. Love the norm-spiration :D
    Edita
    http://www.pret-a-reporter.co.uk

    ReplyDelete
  6. Loving these looks, great inspiration for the coming season. I'm so ready for fall!

    xoxo, Diana
    www.TheNeonFactor.com

    ReplyDelete
  7. i like all these casual outfits..so chic

    ReplyDelete
  8. Me gusta, definitivamente!!!
    Muy buen post!

    saludos y besos :)
    xx
    www.modacapital-blog.com

    ReplyDelete
  9. Great inspirational post! I love these outfits they are so awesome and cute!

    ReplyDelete
  10. Hola guapa..te acabo de conocer ¿quieres que nos sigamos por GFC? me encantaría..
    te espero.
    http://sonymingoss.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. Una tendencia perfecta para el día a día, aparte de ser súper cómoda me encanta!Besos!

    ReplyDelete

[Thank you so much for taking the time to comment.]*

Blog Design Created by pipdig